Een nieuwe laptop

Ja, balen he. Ik wist dat het er een keer van ging komen. Ik ben zoveel onderweg en heb hem overal mee, ik ben eigenlijk verbaasd dat het nu pas gebeurt. Nu moet ik een nieuwe laptop kopen, dan maar eentje in termijnen, ik had dat gezien op deze site dat je tegenwoordig al bij best veel plekken daarvoor terecht kunt.

werken-op-mijn-laptopIk lette helemaal niet op. Ik was lekker aan het werk op het strand, gevaarlijk natuurlijk met al dat zand maar ja, het is nou eenmaal de ultieme droom. Ik heb dorst en ik zie de ober lopen. Hij ziet me niet dus ik wenk een beetje, niets jammer genoeg. Hij is te druk met kijken of een paar lieftallige dames nog iets nodig hebben om mij te zien.

Ik roep hem maar ook niets, dan zit er nog maar één ding op. Ik sta een klein beetje op om in zijn gezichtsveld te komen. Bam, helemaal vergeten dat ik mijn laptop om mijn schoot had staan, dichtgeklapt. Daarom dacht ik er niet aan omdat ik er al even niets meer op aan het doen was. Maar ja, valt dus is het zand. Helemaal niet meer te gebruiken.

De oude laptop afstoffen

Ik natuurlijk proberen om mijn laptop nog af te stoffen. Ik ren snel naar mijn kamer om te kijken wat ik aan een doek kan vinden. Ik heb niet zoveel bij dus dan maar een oud t-shirt. Ik maak het nat en probeer al het zand overal tussen vandaan te vegen. Vervolgens houd ik hem op de kop en begin wat te schudden. Shit! Het enige wat door mijn hoofd gaat is de deadline die ik heb voor een klant. Ik zou een stukje code opleveren voor een nieuwe cloud oplossing die hij wilde. Kijk, dit zijn nou de risico’s.

Uiteindelijk heb ik hem schoongemaakt, leeg gegooid en droog gemaakt. Klaar voor het uur van de waarheid. Niets. Ik leg hem aan de oplader in de hoop dat dat nog wat kan doen. Ja, hij gaat aan. Een beetje meer piepen en kraken dan normaal maar hij start op. Dit kan ik uitstekend gebruiken, al is het maar voor nog even. Ik merk al snel dat de CD drive het niet meer doet, maar ach, die gebruik ik toch eigenlijk nooit meer, jij? Gelukkig kan ik wel mijn stuk nog inleveren zodat de klant weer verder kan.

Na wat proberen krijg ik de laptop ook nog dicht, maar dat ging wel echt heel moeizaam. De volgende dag bij het opendoen breekt de zijkant van het scherm waar het scharnier samenkomt met de onderkant. Veel te stijf geworden en teveel korrels ertussen. Thank god dat ik nog kon werken, anders was ik niet alleen mijn trouwe laptop kwijt maar ook nog eens mijn klant.

Dan een laptop in termijnen

Een nadeel van een beetje zorgeloos leven on the road, is dat je soms wel zorgen hebt over geld. Ik kan prima rondkomen, maar voor mijn werk heb ik best een krachtige PC nodig, en als deze het dan begeeft, dat is een behoorlijke investering ineens. Dat is dan weer het nadeel. Lekker leven en sparen, dat komt later. Maar ja, daar wordt je nu mee geconfronteerd.

De laptop in termijnen is voor mij de rediing geweest. Maar ik merk nu wel dat ik telkens extra geld moet vrijhouden en iets meer werk dan voorheen om hem uiteindelijk te betalen. Voordat je begint met het werken in het buitenland zonder vaste standplaats, bedenk dan ook of je voldoende middelen hebt voor onvoorziene gebeurtenissen. Al is het alleen al om je laptop niet op afbetaling te hoeven kopen.

Geef een reactie

